ویدئو | اولین گفت‌و‌گوی تبلیغاتی مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ (دوشنبه ۲۱ خرداد) باقری: روابط ایران و برزیل ریشه‌دار است + فیلم پزشکیان: نتوانستیم اهداف و سیاست ها را پیاده کنیم | اولویت من رفتن به سمت اجرای برنامه هاست خشم پکن از اظهارات مقام پنتاگون درباره ارسال هزاران پهپاد به تایوان رسانه عبری: آمریکا به دنبال توافق یک جانبه با حماس است آمریکا ۱۰ فرد، نهاد و کشتی را به بهانه ارتباط با انصارالله یمن تحریم کرد (۲۱ خرداد ۱۴۰۳) کشف و انهدام شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن جهانگیری از کاندیداتوری پزشکیان حمایت کرد حمله موشکی حزب‌الله لبنان به یک موضع نظامی صهیونیستی (۲۱ خرداد ۱۴۰۳) افزایش تلفات نظامیان صهیونیست در حادثه رفح | زخمی‌شدن ۵ صهیونیست در حمله پهپادی حزب‌الله «بلینکن» وارد اراضی اشغالی فلسطین شد قاضی زاده هاشمی: آرمان شهید رئیسی نباید بر زمین بماند | شعار دولت من «دولت مردم و خانواده» است + فیلم لحظه هدف قرار دادن پادگان‌های بیت هلل و زرعیت رژیم صهیونیستی + فیلم (۲۱ خرداد ۱۴۰۳) الحوثی: علت اقدامات خصمانه نظام سعودی ضدیمن، موضع ما در قبال فلسطین است حزب الله: پهپاد مسلح دشمن را قبل از حمله سرنگون کردیم + فیلم «باقری‌کنی» و «لاوروف» دیدار کردند+ فیلم قالیباف: شعار من «خدمت و پیشرفت» است | باید قدرت خرید مردم افزایش یابد+ فیلم حریق در یک کشتی در بندر حیفا (۲۱ خرداد ۱۴۰۳) زمان و ساعت پخش برنامه‌های انتخاباتی علیرضا زاکانی در تلویزیون | خرداد و تیر ۱۴۰۳ آنروا: بازسازی غزه ممکن است ۲۰ سال طول بکشد
سرخط خبرها

احمد مسعود: ایجاد نظام غیرمتمرکز راه حل معضل افغانستان است

  • کد خبر: ۱۳۷۵۶۸
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
احمد مسعود: ایجاد نظام غیرمتمرکز راه حل معضل افغانستان است
رهبر جبهه‌ مقاومت می‌گوید که افغانستان به مرکز آموزش و سربازگیری گروه‌های هراس‌افگن منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده و ایجاد نظام غیرمتمرکز، راهِ حل مُعضل افغانستان است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دهمین نشست امنیتی هرات روز گذشته در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان کار خود را آغاز کرد و امروز به پایان رسید. در این نشست، پژوهشگران و چهره‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی افغانستان، کشورهای منطقه و شماری از چهره‌های جهانی نیز اشتراک داشتند و اوضاع افغانستان را بررسی کردند.

احمد مسعود، رهبر جبهه‌ی مقاومت در سخنانی در روز پایانی نشست امنیتی هرات، برای برطرف شدن مشکل افغانستان، «نظام سیاسی غیر متمرکز، مشروع و منتخب» را پیشنهاد کرد.

او می‌گوید که با عملی شدن این کار، نگرانی کشورهای منطقه و جهان درباره‌ی گروه‌های هراس‌افگن و کشت و قاچاق مواد مخدر برطرف خواهد شد.

احمد مسعود، رهبر جبهه‌ی مقاومت اظهارداشت: «ما حل مُعضل و نگرانی‌های مطرح شده‌ی منطقه و جامعه‌ی جهانی برای حمایت از مردم افغانستان را در ایجاد نظام غیر متمرکز، مشروع و منتخب می‌دانیم. (نظام غیرمتمرکز) همکاری واقعی و استراتژیک برای منطقه و جهان را به همراه خواهد داشت و این (نوع نظام سیاسی) نگرانی‌های جامعه‌ی جهانی درباره‌ی هراس‌افگنی و کشت و قاچاق مواد مخدر را برطرف می‌کند.»

او در ادامه با انتقاد از عمل‌کرد طالبان در قبال زنان در کشور گفت: «برای برطرف شدن این مشکل، نیازمند تلاش‌های مشترک هستیم. افغانستان امروز به مرکز آموزش و سربازگیری برای گروه‌های هراس‌افگن منطقوی و جهانی مبدل شده‌است و نیز به زندان کلانی برای مردم مظلوم افغانستان تبدیل شده و این مستقیمن در نتیجه‌ی اعمال طالبان بوده‌است.»

منبع: تلویزیون آمو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->